Allahabad - Reisverslag uit Allahabad, India van Carin Donk - WaarBenJij.nu Allahabad - Reisverslag uit Allahabad, India van Carin Donk - WaarBenJij.nu

Allahabad

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Carin

24 Oktober 2011 | India, Allahabad

Vrijdag zijn we van Agra, via Gwalior naar Orcha gereden. In Gwalior hebben we een oude fort bekeken boven op de heuvel. In Orcha een ceremonie in een tempel bijgewoond en geslapen in een oud paleis.

Zaterdag zijn van Orcha naar Khajuraho. Een lange busreis.

Zondag hebben we in Khajuraho op de fiets de tempels met erotisch beeldhouwwerk bekeken (kama sutra). Deze tempels behoren tot de belangrijkste monumenten van India.

Vandaag weer een lange reis, van Khajuraho naar Allahabad. Allahabad is voor de hindoes een heilige stad. In deze plaats komen 3 rivieren bij elkaar: de Ganges, de Yamuna en de mythologische Saraswati

Het weer is India is goed, het eten lekker en de cultuur boeiend.

Heel India is in de ban van aankomend Divali festival. Het is het feest van het licht. Overal worden straten en huizen versierd met lichtjes, en er is overal vuurwerk te koop. Op de dag zelf gaan savonds de lichtjes aan om Raman na zijn verbanning naar huis te wijzen. Het feest is gewijd aan Lakshami, de godin van de voorspoed.

• 25 Oktober 2011 - 10:44

John:

Toevallig gisteren op t.v. Erika Terpstra in India. Veel van leven in India gezien. Op Ganges lozen meer dan 100 steden hun riool, wassen mensen zich en worden aan de oevers lijken verbrand, waarvan de as op de rivier wordt uitgestrooid, waarmee gepoogd wordt de cyclus van wedergeboorte te doorbreken om zodoende de eeuwige gelukzaligheid te doorbreken.
    Toch wel handig zo'n bijscholingscursus (Kama Sutra) tijdens de reis.

• 27 Oktober 2011 - 07:38

Wilma (van Carin):

Dat feest lijkt me leuk en is voor jullie ook goed natuurlijk. Krijgen jullie veel voorspoed. Kunnen jullie ook nog wat naar je vrienden in Nederland sturen.
    John ik wil ook wel een bijscholingscursus in India.